Wat zijn de voor- en nadelen van online voedselbezorgdiensten?
Weet je nog de dagen dat het bestellen van bezorgmaaltijden alleen bestond uit lauwe pizza’s en vettig Chinees eten? Het concept van bezorging voor het diner (of een andere maaltijd) is radicaal veranderd met de opkomst van online voedselbesteldiensten. Tegenwoordig nemen verschillende lokale eetgelegenheden en nationale restaurants deel aan online eten bestellen door samen te werken met bezorgbedrijven, waarbij je gebruik kunt maken van takeaway vouchers om geld te besparen op je maaltijd. Deze voedselbezorgdiensten op het internet bieden diverse voor- en nadelen. In dit artikel geven we je een paar voorbeelden.
Voordeel 1: Ontdek nieuwe restaurants
Elke dag sluiten zich meer restaurants aan bij de online community voor voedselbezorging, waardoor klanten bij het bestellen een grotere selectie van voedsel kunnen kiezen. In plaats van dat een klant zich beperkt tot restaurants in de buurt van hun huis of een die alleen omwonenden aantrekt, kunnen klanten nu nieuwe restaurants ontdekken met behulp van een voucher Thuisbezorgd. Het verbinden van restaurants met nieuwe klanten is een van de beste voordelen voor de branche en stelt klanten ook in staat een beetje avontuurlijk te zijn en een nieuwe plek te proberen.
Nadeel 1: Hogere kosten
Klanten zijn doorgaans onderworpen aan kosten bij het bestellen via een online bezorgservice, naast de kosten van het eten. Deze kosten kunnen boekingskosten, toeslagen voor drukke gebieden en zelfs een fooi voor de bezorger omvatten. Is een burrito een paar extra euro’s waard om hem te laten bezorgen of wil je het eten toch liever zelf ophalen zodat je wat geld kunt besparen? Deze keuze zul je elke keer moeten maken als je eten wilt bestellen bij een online voedselbezorgdienst.
Voordeel 2: Veel gemak
Klanten kunnen hun favoriete comfortfood vanaf de bank bestellen terwijl ze de nieuwste Netflix-show bingen en deze bij hun voordeur laten bezorgen. Klinkt geweldig, toch? Dat is zo, en het gemak trekt veel verschillende soorten klanten aan, niet alleen millennials. Ouders die geen tijd hebben om te koken, kunnen online eten bezorgen en het hele gezin voeden zonder de oven of het gasfornuis (of kookplaat tegenwoordig) aan te zetten. Het gemak dat wordt geboden door online voedselbezorgdiensten is de grootste aantrekkingskracht en zorgt ervoor dat de platformen steeds meer klanten krijgen, waardoor er ook steeds meer online voedselbezorgdiensten op de markt komen.
Nadeel 2: Lange wachttijden
Bestellen bij online voedselbezorgdiensten is geen snelle ervaring. Klanten die op zoek zijn naar snel eten, moeten waarschijnlijk zelf naar het restaurant gaan in plaats van contact op te nemen met de bezorgservice. Langere wachttijden voor online eten bezorgen kunnen vaak worden toegeschreven aan het verkeer, het weer, de drukte in een restaurant en de complexiteit van de bestelling van een klant. Wil een klant een extra half uur (of zelfs een uur) wachten om zijn eten te laten bezorgen? Klanten moeten hun eten zelf ophalen als hun honger niet kan wachten. Dit hangt overigens wel van het restaurant af, in sommige gevallen zul je zelfs verbaasd zijn over hoe snel je eten bezorgd wordt.